سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
موتور جستجو جدید talk / وسایت اموزشی/ مدرسه سهراب سپهری
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
طراح قالب
ابزار پرش به بالا
آپلود عکس
Online User
موضوعات
صفحات وبلاگ
            
RSS Feed
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 255214

555
شاید چون CPU یکی از مهم ترین و گران ترین قطعات است ممکن است با خود تصور کنید باید نصبش بر روی مادربرد بسیار دشوارد باشد. ولی اصلا اینطور نیست و فقط کافی است کمی دقت کنید.
خیلی ها از باز کردن Case کامپیوترشان و دست زدن به قطعات ترس عجیبی دارند، برای این دسته از افراد کامپیوتر و قطعات داخل Case تقریبا مثل یک راز است و هرگز هم سعی نمی کنند از این راز سر در بیاورند. اما واقعیت این طور نیست و این راز به راحتی برای همه قابل کشف است.

قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشویم یک نکته ی اساسی و مهم در هنگام مونتاژ قطعات وجود دارد، آن هم اینکه حتما سعی کنید عملیات مونتاژ را روی میز و یا سطحی انجام دهید که نارسانا باشد و احتمال پدید آمدن اتصالی به حداقل برسد.

 در این آموزش به کاربران مرحله به مرحله توضیح داده می شود که چطور می توان cpu را تعویض کنید.

yjc.ir

مرحله اول:در ابتدا بایستی سوکت CPU را آنلاک کنید یا ساده تر قفلش را آزاد کنید. معمولا یک گیره یا اهرم پلاستیکی یا فلزی مانند یا چیزی شبیه به آن در یکی از گوشه های سوکت قرار دارد لذا بایستی آن را به سمت بیرون فشار دهید و بعد بالا بیاورید تا سوکت آنلاک شود.

yjc.ir
yjc.ir
yjc.ir


مرحله دوم: حالا که سوکت آنلاک شد بایستی CPU را با آن برای جا زدن تطبیق دهید، CPU های مختلف دارای لایه های پین مختلف و گوناگونی در زیرشان هستند، اما جهت اینکه فرد مونتاژ کننده راحت بفهمد که CPU از کدام طرف و چگونه در سوکت جا می خورد یکی از گوشه های آن کمی زاویه دار و فاقد پین است. حالا تنها کاری که باید بکنید این است که سوکت CPU روی مادربرد را نگاه کنید و ببینید کدام گوشه سوکت با این گوشه CPU شما مطابقت دارد تا مشخص شود CPU از کدام طرف و به چه صورت در سوکت جا می خورد و بعدش هم که واضح است CPU را به آرامی در سوکت جا می زنید.

yjc.ir
yjc.ir

مرحله سوم: CPU را که جا زدید گیره یا اهرم سوکت را سر جایش بر می گردانید تا CPU در داخل سوکت روی مادربرد قفل شود.

yjc.ir
yjc.ir
yjc.ir

مرحله چهارم: معمولا در دور سوکت CPU پایه ای در نظر گرفته شده است که برای مونتاژ فن و متعلقتاش بر روی CPU است، بایستی Heatsink را با پن پایه تطبیق بدهید و بعد آن را سوار کنید و قفلش کنید Heatsink های مختلف بر روی مادربرد های مختلف به شکل هایی گوناگون سوار و قفل می شوند ولی عملا اینکار دشواری خاصی ندارد. پس از سوار شدن Heatsink و فن بایستی کابل برق فن را به کانکتور مرتبطش در روی مادربرد وصل کنید این کانکتور معمولا در نزدیکی CPU است و حتی در اکثر موارد عبارت Fan هم در کنارش هک شده است.

yjc.ir
yjc.ir
yjc.ir

 • نظرات شما

نظر خود را در خصوص این آموزش با کاربران دریچه به اشتراک بگذارید

 




موضوع مطلب :

برای اندروید؛
برنامه My Backup Pro ابزاری کاربردی برای تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها، موسیقی‌ها، فیلم‌ها، مرورگر، SMS ،MMS، تقویم، تنظیمات سیستم و APN است. (نسخه به روز شده)

  حتما شما هم در گوشی خود کلی اطلاعات مفید و مهم از عکس و فیلم گرفته تا پیامک دارید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر این اطلاعات را از دست بدهید چه اتفاقی می افتد. My Backup Pro ابزاری کاربری به همین منظور است تا از اطلاعات مورد نیاز شما یک نسخه تهیه کند. با نصب این برنامه بر روی تبلت و یا تلفن هوشمندتان می‌توانید خیالی آسوده داشته باشید چرا که از همه اطلاعات موجود در گوشی شما یک نسخه موجود بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل و پاک شدن اطلاعاتتان می‌توانید به راحتی آن‌ها را بازیابی کنید.


 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 3.52 مگابایت
 • نسخه: 4.1.0
 • اجرا در: اندروید 1.6 و بالاتر
 • امتیاز:





موضوع مطلب :

آخرین تغییرات آیفون 6 در تصاویر جدید دیده می شود.

تصاویر جدیدی که از آیفون 6 ارائه شده نشان دهنده آخرین تغییرات در طراحی آیفون 6 است که به زودی بازار تلفن همراه هوشمند را به دست خواهد گرفت. صفحه نمایش بزرگتر، دکمه پاور پهلویی و ضخامت کمتر از جمله تغییرات ایجاد شده در این محصول است.
قرار است آیفون 6 شهریور ماه کمی زودتر از مدل نوت اپل که قرار است مهر یا آبان عرضه شود، به  بازار بیاید.










موضوع مطلب :

علاقمندان به فوتبال؛
شما می توانید با استفاده از این برنامه تاریخچه 19 دوره جام جهانی را مشاهده کنید و از اطلاعات موجود در برنامه استفاده کنید.

    با نزدیک شدن به جام جهانی می خواهیم برای شما یک برنامه کاملا کاربردی و جالب را به شما معرفی کنیم.



 اگر از علاقمندان فوتبال و جام جهانی می باشید هرگر این برنامه کاربردی را از دست ندهید.



 شما می توانید با استفاده از این برنامه  تاریخچه 19 دوره جام جهانی را مشاهده کنید و از اطلاعات موجود در برنامه استفاده کنید. در این برنامه شما می توانید اطلاعات تمامی بازی ها و گروه بندی های جام جهانی را در اختیار داشته باشید.





موضوع مطلب :

اگر شما هم جز علاقمندان گوید های جدید ال جی هستید، تاریخ دقیق ورود ال جی جی 3 به بازار اعلام شد.
  ال جی جی 3 روز 26 تیر ماه (17 جولای) وارد بازار خواهد شد.
گفتنی است؛ پیش فروش این گوشی دقیقا از یک هفته پیش از ورود آن به بازار یعنی از روز 19 تیر 10 جولای آغاز خواهد شد.
این گوشی اولین گوشی لمسی شرکت ال جی با وضوح تصویر 2560*1440 است.






موضوع مطلب :

   1   2   3   4   5   >>   >