سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
موتور جستجو جدید talk / وسایت اموزشی/ مدرسه سهراب سپهری
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
طراح قالب
ابزار پرش به بالا
آپلود عکس
Online User
موضوعات
صفحات وبلاگ
            
RSS Feed
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 255297

555
گارانتی تلفن همراه در بازار ایران موضوع مبهمی دارد، عده‌ای از خریدارن این موضوع را یکی از نکات مهم خرید خود می‌دانند و عده‌ای دیگر بی توجه به این موضوع هستند، نظر شما چیست؟!
 دنیای امروز تشنه تکنولوژی و فناوری‌های روز است و همین موضوع باعث شده تا بازار تلفن‌های‌هوشمند بیشتر از همه مورد توجه کاربران قرار گیرد. اکثر گوشی‌های مطرح با برندهای جهانی در کشورمان جلوی ویترین‌های فروشندگان و مراکز خرید گوشی خودنمایی می‌کنند. مردم و خصوصاً قشر جوان جامعه هم تمایل به استفاده از این تلفن‌های هوشمند دارند.
یکی از مهمترین و البته پر بحث‌ترین نکات هنگام خرید تلفن همراه، موضوع گارانتی است! اما جالب است بدانید 91 درصد گوشی‌های موجود در بازار قاچاق هستند و فقط 9 درصد از گوشی‌های خارجی که در کشورمان به فروش رفته‌اند از مبادی رسمی می‌باشد.



برگردیم به موضوع گارانتی؛ واقعیت آن است که گارانتی گوشی در بازار ایران موضوعی مبهم دارد. گارانتی یا ضمانت نامه در واقع تعهدی است که سازنده کالا در مقابل آن متعهد می‌شود چنانچه کالا در مدت زمان معین که در ضمانت نامه قید شده دچار نقص یا ایرادی شود بدون اخذ وجهی (بدون گرفتن اجرت تعمیر و هزینه قطعات) آن را تعمیر کند و در صورتی که ایراد وارده اساسی باشد با دستگاه جدید تعویض کند.

اغلب خریداران می‌گویند صرف پول بابت گارانتی بی‌جاست و علاوه بر موارد ابطال گارانتی، شرایطی همچون اشکالات باتری، ضعف آنتن و یا معیوب بودن نرم افزارها که از کارکردهای اصلی گوشی است شامل گارانتی نمی‌شود، اما عده‌ای هم هستند که با توجه به موضوع قاچاق که در بالا به آن اشاره کرده‌یم به سمت خرید گوشی گارانتی دار می‌روند تا در صورت بروز مشکل از گارانتی استفاده کنند.

با نگاهی به گارانتی در کشورهای توسعه یافته در می‌یابیم، تولیدکنندگان برای جلب مشتری، رضایت و حمایت از آنان اقدام به ارائه گارانتی برای خدمات پس از فروش هر چه بهتر اقدام می‌کنند. اما اکثر مردم ایران ابراز ناراحتی از بی توجهی مراکز گارانتی دارند!!

پیگیری‌های دریچه در خصوص گارانتی تلفن‌های همراه همچنان ادامه دارد...


 • نظر شما

نظر شما در خصوص گارانتی گوشی چیست؟! اگر بخواهید برای خودتان گوشی همراه تهیه کنید، گوشی گارانتی‌دار انتخاب خواهید کرد یا بدون گارانتی؟!




موضوع مطلب :