سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
موتور جستجو جدید talk / وسایت اموزشی/ مدرسه سهراب سپهری
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
طراح قالب
ابزار پرش به بالا
آپلود عکس
Online User
موضوعات
صفحات وبلاگ
            
RSS Feed
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 255461

555

رهبر فرزانه و حکیم انقلاب امام خامنه ای فرمودند:« همه نیروهای مسلح باید هوشیار باشند، اما بسیج احتیاج به هوشیاری مضاعف دارد.»

آنچه رهبر معظم انقلاب در خصوص هوشیاری مضاعف بسیج، و حتی از سایر نیروهای نظامی بر آن تأکید می فرمایند، گویای اهمیت موضوعی است که بسیج می تواند در همه عرصه های انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی نماید، و اهمیت بسیج در ایران اسلامی، از آنجائی ناشی می شود که بسیج و بسیجیان با تلاشهای مخلصانه خود ثمرات فراوانی برای انقلاب و نظام اسلامی داشته اند و به همین خاطر با دشمنان متعددی مواجه است، همانگونه که اسلام ناب محمدی(ص) با انواع و اقسام دشمنی ها از سوی اسلام آمریکائی روبرو است.

امروز بسیج با سلاح بصیرت و هوشیاری مضاعف، و با شناخت دقیق دو عنصر" زمان و مکان " باید در کشورمان نقش آفرینی کند و مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ با تفکر بسیجی امکان پذیر می باشد، چرا که دشمنان داخلی و خارجی، همواره بسیج را سد راه، و مخل طرحهای براندازانه خود می دانند، و فتنه گران و دشمنانی که در انتخابات سالهای 84 و 88 ریاست جمهوری، طعم شکست را از ملت ایران چشیده اند، و فتنه عمیقی را در کشورمان سازماندهی و با کلمه " تــقــلــب" و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد براندازی و تغییر نظام اسلامی را داشتند، که در نهم دی ماه سال 88 با حضور چند میلیونی مردم طرحها و توطئه آنها با شکست روبرو شد.

امام خامنه ای

دشمنان و فتنه گران داخلی و خارجی، امروز در یک برنامه و توطئه منسجم و مشترک، سعی در مخدوش کردن چهره ی نورانی بسیج را دارند، و با بهره گیری از ترفندهای اسلام آمریکائی، که همان سلاح " زر و زُور و تزویر " است سعی در بیرون راندن بسیج از تمام صحنه های کشور را دارند، که این رؤیای آنان تعبیر ناشدنی است.

و لذا بسیجیان؛ این سربازان حضرت روح الله و امام خامنه ای، باید با هوشیاری مضاعف و گسترش تفکر بسیجی و مدیریت جهادی درراستای تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در" سال اقتصاد و فرهنگ " تلاش نمایند، چرا که امام خمینی(ره) فرمودند:« اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد.»

امروز دشمنان -" غربی، عربی، عبری "- در یک نبرد تمام عیار فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی صف آرایی کرده اند و لذا می طلبد که مدیریت کشور، در عرصه های مختلف براساس تفکر بسیجی و مدیریت جهادی سازماندهی شود، و غفلت از این مهم خسارات جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت که در این رابطه امام راحلمان(ره) فرمودند: « اگر مسؤلین نظام اسلامی از شما (بسیجیان) غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. »

امام خمینی بسیج

لذا هوشیاری مضاعف بسیج بر اساس نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب فرا روی بسیجیان قرار داده و می تواند چراغ هدایت ملت رشید ایران باشد، به این موارد می شود اشاره کرد:

الف- باید هوشیاری واعتقاد به مبارزه با دشمن و اهداف و شناخت دشمن را از یاد نبریم، چرا که دشمنان از دشمنی خود دست برنداشته و هچنان علیه ما در حال توطئه هستند.

ب- شناخت دقیق مبانی و اصول انقلاب اسلامی و اهداف آن، که زمینه سازی حکومت جهانی حضرت امام عصر (عج) را بدنبال خواهد داشت.

ج- موقعیت و زمان شناسی و حفظ روحیه انقلابی گری و پرداخت هزینه آن، که خمینی کبیر(ره) فرمودند:« باید برای حفظ اسلام تا آخر ایستاد و پیشروی کرد.»

د- احیاء فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و اجرای اصل هشتم قانون اساسی، که معمولا مورد بی توجهی مسؤلین اجرائی قرار گرفته است.

ه- نظارت بر امور فرهنگی و تبلیغی کشور از جمله صدا وسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای فرامین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و پیگیری مطالبات آنان.

و- حضور بسیجیان بر اساس تفکر جناب عمار یاسر( این عمار)، که همان بصیرت افزائی، حضور به موقع و مسلح شدن به سلاح روز است، تلاش بدخواهان، بداندیشان، فتنه گران و دشمنان را خنثی می کند، و در صورتی که در این عرصه ها مجاهده نمائیم، هوشیاری مضاعف بسیج محقق خواهد شد. انشاء الله

 

 




موضوع مطلب :

در مقابله با یک کشور معمولا از راهبردهای مختلفی جهت تغییر افکار، رفتار و در نهایت ساختار آن کشور مورد استفاده قرار می گیرد و کشور جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود، از طرف دشمنان انقلاب با انواع و اقسام براندازی با شیوه های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم روبرو گردیده است، که کاربران محترم فضای مجازی شناخت لازم و کافی را پیرامون براندازی از طریق جنگ سخت و نیمه سخت دارند و لذا در این نوشتار به معرفی انواع استراتژی های دشمنان انقلاب اسلامی که جهت تغییر نظام اسلامی عملیاتی کرده، و کمتر نتیجه گرفته اند می پردازم و در نهایت قضاوت در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید را در مقابله با این استراتژی ها به بازدید کنندگان عزیز می سپارم.

جنگ نرم

1- استــراتــژی پــخـت قــوربـاغـه: قورباغه موجودی دو زیست و خونسرد است و اگر یکباره به داخل دیگ آب با درجه حرارت بالا قرار گیرد، بلا فاصله از خود واکنش نشان می دهد و از آب به بیرون می جهد و یا گاز بسیار بد بوئی از خودش خارج می کند که بعد از پخته شدن بسیار نامطلوب است و لذا برای زنده پختن قورباغه آن را در یک ظرف آب سرد قرار می دهند و سپس زیر آن را روشن می کنند و قورباغه مرتبا دمای بدن خود را با آب که در حال گرم شدن است، تنظیم می کند و موقعی که دمای آب به نزدیک نقطه جوش می رسد هر آنچه تلاش می کند، نجات میسر نخواهد شد، و زنده زنده در آب می پزد، که در این رابطه دشمنان انقلاب با بهره گیری از فتنه گران داخلی که گاها مسؤلیت های مهمی در کشور داشته اند از این استراتژی برای براندازی نظام اسلامی استفاده کرده اند، در این استراتژی، جامعه را به تدریج به آشوب می کشند، تا با کمک نیروهای داخل به فروپاشی منجر شود. مثل؛ براندازی و فتنه های سالهای 78 و 88 و دعوت از استراتژیست های سازمان سیا در دولت اصلاحات و تحصن نمایندگان در مجلس ششم.

2- استـراتـژی چـمـاق و هــویـج : برای اینکه اسب وحشی را رام کنند، هویج را به او نشان می دهند که بخورد و همزمان چماق را هم بالای سرش نگه داشته و در همین لحظات زین را بر پشت او قرار می دهند و نسبت به رام کردنش اقدام می کنند. منظور از این استراتژی فریب و تهدید است؛ از یک سو کشورها را با فریب به پای میز مذاکره می کشانند و اگر شرایط مقابل را نپذیرد از حربه تهدید استفاده می نمایند. مثل تهدیدات مکرر آمریکا، که می گوید؛ همه گزینه ها روی میز است و رفت و آمدهای اروپائیان به ایران برای باز کردن باب مذاکرات هسته ای.

3- استـراتـژی پـلیـس خوب و پـلیـس بد: در این استراتژی وقتی از چراغ قرمز عبور کنی، باید جریمه شوی، پلیس خوب می گوید، اگر نقدا مبلغی بپردازی، می توانی به راه خود ادامه دهی و در غیر این صورت پلیس بد ماشینت را توقیف می کند. در این استراتژی اتحادیه اروپا، آژانس انرژی هسته ای، روسیه و چین نقش پلیس خوب را در خصوص پرونده هسته ای ایران بازی کردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش پلیس بد را اجرا کرد که در نهایت در دولت اعتدال ... جنگ نرم

4- استـراتـژی شـُک و بُـهت: در این استراتژی یک شُک به یک یا چند کشور وارد می نمایند و تا کشور و مردم متوجه آن موضوع شوند و از حالت بُهت خارج شوند، برنامه های خود را عملی می کنند. مثل آن چیزی که در اوکراین اتفاق افتاد و خواستند که روسیه را در بُهت و حیرانی نگه دارند تا کشور اوکراین را کاملا به تصرف خود در آورند که در اینجا روسیه با یک شُک مقابل در اوکراین حضور نظامی یافت و با برگزاری همه پرسی، بخش قابل توجهی از اوکراین را به روسیه ضمیمه کرد و نتوانستند روسیه را به حالت بُهت ببرند.

5-اســتراتـژی کــُلت و مـاشـه: در این استراتژی یک کشور را تهدید می کنند که اسلحه کلت روی پیشانیت قرار دارد، اگر آنچه را می گوئیم نپذیری و امضاء نکنی، با اولین شلیک کشته خواهی شد. مثل جمله آقای ظریف وزیرخارجه که در دانشگاه گفت: «آمریکا که می تواند سیستم دفاعی ما را با یک بمب از کار بیاندازد، از سیستم دفاعی ما می ترسد؟» آیا با این همه ترسی که آقای ظریف را فراگرفته، در مذاکرات هسته ای امکان گرفتن امتیاز از غرب میسر است!؟

6- استراتژی کرشمه ی استر 7- استراتژی کوسه ببری که در فرصت دیگری به آن خواهم پرداخت.

با عنایت به استراتژیهای فوق ؛ توافقنامه هسته ای - قطعنامه بی ادبانه اتحادیه اروپا - حضور دو هیئت از اتحادیه اروپا در ایران و دیدار آنان با تعدادی از فتنه گران سال 88 - و سکوت دولت در برابر یاوه سرائی دولتهای اروپائی و آمریکائی را با منطق تدبیر، عقلانیت و اعتدال، با مبنا قرار دادن عزت و سربلندی کشورمان ارزیابی و قضاوت نمائید.

والسلام

 




موضوع مطلب :

این دل ............
آسمانی آبی رنگ می خواهد
و دو بال برای پرواز
تا بیکران اوج گیرد و
بی وقفه پرواز کند
تا آنجایی که مرگ و زندگی
یک رنگ باشد
دلم آسمانی را می خواهد که
تو باشی و دل و ابرهای خاطرات
خاطراتت , چون ابرهای سپید
که دست در دست بر آن پرواز کنیم
تا اشکهای دوری را
به بارش عشق مبدل سازد
بارانی که رنگین کمان عشق را میسازد
به جای ابرهای سرگردان
قطره قطره باران شوم
سوار بر ابر سپید
از آسمان دل تو
با چشمانم بر نگاه تو ببارم

اماوقتی چشمانم خیس میشود
نه تو هستی و
نه آسمانی و
نه ابر سپیدی
کاش خوابهایم همچو بیداری بود
تا عاشقانه بر آسمان دلت
فریاد زنم
بیا و تو فقط با دل بمان.....همین...
ترنم باران................




موضوع مطلب :

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنین ، وَ ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَاللهِ وَابْنَ ثارِه، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ،یا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اَهْل ِالْاِسْلامِ وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ ، وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ ، وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُم ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ ، وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیائِهِمْ ، یا اَباعَبْدِاللهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ،وَ لَعَنَ اللهُ آلَ زِیادٍ وَآلَ مَرْوانَ،وَ لَعَنَ اللهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ ، وَ لَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللهُ شِمْراً ، وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى ، لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ ، وَاَکْرَمَنى بِکَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، اَللّهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ ، یا اَبا عَبْدِاللهِ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللهِ وَ اِلى رَسُولِهِ ، وَاِلى امیرِالْمُؤْمِنینَ وَ اِلى فاطِمَةَ ، وَاِلَى الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ ، وَبِالْبَرائَةِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ ، وَ بِالْبَرائَةِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِعَلَیْکُمْ وَ اَبْرَءُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِهِ ،مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِکَ وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ وَجَرى فى ظُلْمِهِ وَجَوْرِہِ عَلَیْکُمْ وَعَلى اَشْیاعِکُمْ ،بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ ،وَبِالْبَرائَةِ مِنْ اَعْدائِکُمْ وَ النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ وَبِالْبَر ائَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَةِ اَوْلِیائِکُمْ ،وَرَزَقَنِى الْبَرائَةَ مِنْ اَعْدائِکُمْ ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَ الْاخِرَةِ ، وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثاریکُم مَعَ اِمامٍ مَهْدیٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ ، وَ اَسْئَلُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَاَن یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ ،اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصاباً بِمُصیبَتِهِ،مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الْاِسْلامِ وَفى جَمیعِ السَّمواتِ وَالْاَرْضِ،اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ ،اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ وَابْنُ آکِلَةِ الْاَکْبادِ اللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ ، عَلى لِسانِکَ وَ لِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، فى کُلِّ مَوْطِنٍ وَمَوْقِفٍ وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ ، اَللّهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْیانَ وَمُعاوِیَةَ ،وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زیادٍ وَآلُ مَرْوانَ ، بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ،اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَالْعَذابَ [الاَْلیمَ] ، اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَالْیَوْمِ وَفى مَوْقِفى هذا وَ اَیّامِ حَیوتى بِالْبَراَّئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَآلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ اَلسَّلامُ پس مى گوئى صد مرتبه : اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ ، وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً پس مى گوئى صد مرتبه : اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ ، وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن پس مى گوئى : اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ،ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً ، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیادٍ وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَشِمْراً وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَآلَ زِیادٍ وَآلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ پس به سجده مى روى ومى گوئى : اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ ، اَلْحَمْدُ لِلّهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى ، اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَاَصْحابِ الْحُسَیْن ،ِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ. یارَبَّ الحُسَینِ ، بِحَقِّ الحُسَینِ ، اشفِ صَدرَالحُسَینِ ، بظُهورِالحُجَّة




موضوع مطلب :

فرتوتی، آلزایمر و کاهش حافظه ناشی از افزایش سن:این شرایط افول ذهنی که مربوط به افزایش سن می‌باشد می‌توانند به تاخیر بیفتند و یا جلوگیری شوند. علاوه بر درگیری با فعالیت روزانه که برای مغز مفید می‌باشد، یک رژیم متوازن و مرتب غنی از اسید‌های آمینه ضروری، روغنهای امگا، مواد معدنی و ویتامین‌ها حافظه تیز و پر شور را به همراه دارند. برای اینکه بتوانید مواد مغذی مورد نیاز را به مغز خود برسانید از غذاهای زیر استفاده کنید.

1-ماهی:

پروتئین به عنوان یک جزء در ساخت انتقال دهنده‌های عصبی یا نوروترانسمیتر‌ها(موادی که ضربان عصبی را در طول یک سیناپس انتقال می‌دهند)، برای بهبود فعالیت ذهنی ضروری می‌باشدگذشته از منبع عالی پروتئین، ماهی سرشار از روغن‌های ضروری، از قبیل امگا 3 می‌باشد. امگا 3 از عملکرد مغز محافظت می‌کند. ماهی‌های دریایی غنی‌ترین منبع اسید‌های چرب می‌باشند. این ماهی ها شامل ماهی آزاد، هالیبوت، ماکرل و ساردین می‌باشند.

2-زغال اخته:

این میوه لذیذ سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که رادیکال‌های آزاد را که سبب پیری می‌شوند از بین می‌برد. همچنین این میوه دارای خواصی می‌باشد که شروع کاهش مربوط به افزایش سن را به تاخیر می‌اندازد. این کار را از طریق حفاظت سلولهای مغز و جلوگیری از تخریب آنها به وسیله مواد شیمیایی، پلاک‌ها یا ضربه روحی انجام می‌دهد. زغال اخته بر علیه دیگر فاکتور های عامل پیری نیز می‌جنگد.

3-آجیل و دانه ها:

آجیل و دانه ها غذاهایی شگفت انگیز برای مغز انسان می‌باشند. این غذاها حاوی پروتئین و اسید‌های چرب و آرژینین آمینه می‌باشند که غده هیپوفیز را تحریک می‌کنند تا هورمون رشد را آزاد سازد. هورمون رشد ماده‌ای است که بعد از 35 سالگی کاهش می‌یابد و فایده ضد پیری برای مغز دارد. مخلوطی از مواد ضد پیری را که شامل یک فنجان گردو، 2/1فنجان دانه کدو تنبل، 3/1 فنجان توت خشک، 4/1 فنجان دانه کنجد، 2/1 فنجان برگه زرد آلو می‌باشد تهیه کنید و همه جا همراه خود داشته‌باشید و در بین وعده‌های غذایی از آنها بخورید. این مخلوط مغز را تغذیه می‌کند. ضمناً در پاکت فریزر یا در ظرف در‌دار بریزید تا تازه بمانند.

4-سبزیجات خانواده کلم:

کلم بروکلی، گل کلم و کلم فندقی سرشار از ماده مغذی با نام کولین می‌باشند. این ماده برای حافظه و سلامت مغز ضروری می‌باشد. کولین پیش در آمد استیل کولین می‌باشد. استیل کولین در فرایند‌های مغزی مشارکت دارد. همان طور که سن افزایش می‌یابد، خروجی کولین طبیعی بدن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین می‌توان با خوردن غذاهای مملو از کولین، تولید استیل کولین را افزایش داد و قدرت مغز را بهبود بخشید. منابع دیگر کولین تخم مرغ، دانه سویا، بادام زمینی، کلم، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز می‌باشند.

5-روغن: چربی های غیر اشباع یگانه:

چربی‌های غیراشباع تک‌گانه حاوی اسیدهای چرب ضروری، اسید لینولنیک گاما هستند. این اسیدها علاوه بر دیگر فواید برای بدن، برای عملکرد مغز ضروری می‌باشند. روغن زیتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک گانه می‌باشند. محققان با مطالعه روی بعضی افراد به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی همراه با چربی‌های غیر اشباع و غیر هیدروژنه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. اما افرادی که روغن های اشباع شده صرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می‌باشند.

6-غذاهای دارای L-Carnitine:

بسیاری مواقع مشکلات حافظه‌ای مربوط به سن بر اثر افزایش پلاک و کاهش ذخیره خون مغز ایجاد می‌شود. L-Carnitine، یک اسید آمینه است که در کلیه ساخته می‌شود و جریان را در مغز سرعت می‌بخشد. به غیر از فواید بیشماری که برای مغز دارد. همچنین به دلیل اینکه از اکسیداسیون چربی در مغز جلوگیری می‌کند مانع از ابتلای افراد به آلزایمر می‌شود. گوشت، ماهی، بوقلمون، گندم، آوکادو، شیر و لوبیای سویا تخمیر شده از منابع مهم L-Carnitine می‌باشند.

7-جلبک های ریز :

جلبک های ریز، اقیانوس و دریاچه‌های تمیز و سالم شامل جلبک سبز آبی، اسپیرولینا، کلورلا، سی وید و کلپ می‌باشند، که هضم این جلبک‌ها آسان می‌باشد و سرشار از پروتئین، انرژی زیاد و صدها مواد معدنی هستند این جلبک‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و عملکرد صحیح مغز خود را تضمین کنید.

8-چای سبز:
چای سبز از فعالیت آنزیمی ‌که در بیماری آلزایمر دخیل می‌باشد جلوگیری می‌کند. همچنین غنی از پلی فنل‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که از پیری زودرس مغز جلوگیری می‌کند. لذا هر روز دو فنجان چای سبز بنوشید. برای حذف کافئین، چای سبز را 45 ثانیه بخیسانید سپس آب آن را دور ریخته و آب داغ تازه به آن اضافه کنید.

9- تقویت کننده‌های گیاهی:

تعداد زیادی داروی گیاهی چینی وجود دارد که برای عملکرد مغز مفید می‌باشند، از قبیل جینکو، گوتوکولا، بیلوبا. همچنین به شما داروهای گیاهی زیر را توصیه می‌کنم:سیب زمینی شیرین، رازیانه، گل انگشتانه .




موضوع مطلب :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >