سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
موتور جستجو جدید talk / وسایت اموزشی/ مدرسه سهراب سپهری
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
طراح قالب
ابزار پرش به بالا
آپلود عکس
Online User
موضوعات
صفحات وبلاگ
            
RSS Feed
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 255308

555

مجموعه‌ای از بازی‌های جذاب ایرانی + دانلود

دریچه فناوری اطلاعات در این گزارش مجموعه ای از بهترین بازی های ایرانی را در اختیار شما قرار می دهد.
امروز تعدی بازی ایرانی و بازی آنلاین به شما معرفی می کنیم، بازی هایی که با آداب و روسوم کشور عزیزمان ایران می باشد.




 



برای رایانه؛

کلاه قرمزی در تهران 2 + دانلود بازی

داستان این بازی نیز در محله‌های تهران می‌گذرد و بازی با شخصیت محبوب و دوست داشتنی کلاه قرمزی شروع می شود، در این بازی با جمع آوری سکه ها به امتیاز خود بیفزایید.
بازی رایانه ای TehRun2 کلاه قرمزی آخرین نسخه بازی کلاه قرمزی، که طراحی و تولید شده است. در این نسخه شخصیت‌های دیگر مجموعه کلاه قرمزی مانند فامیل دور، ببعی، پسر خاله و پسر عمه زا نیز حضور دارند و شما می‌توانید شخصیت مورد علاقه خودتان را انتخاب نمایید و ادامه بازی را با آن انجام دهید. داستان این بازی نیز در محله‌های تهران می‌گذرد.
 
 

 
 
شخصیت بازی نیز باید با جمع کردن سکه و آیتم‌های دیگر امتیاز خود را افزایش دهد. هر مرحله از بازی نسبت به مرحله قبلی، سخت تر می‌شود. اما با انجام "مشق روز" نیز می‌توانید امتیاز کسب کنید. در "مشق روز" باید هر روز سری به بازی بزنید و جمع کردن حروف، کلمه روز را کامل کنید.
 
 
 


 

 
برای رایانه؛

بازی ایرانی حسن کچل و راز سیب سرخ + دانلود

بدون شک تمامی هم وطنان ایرانی زمانی که یک بازی ایرانی عرضه می شود به آن افتخار می کنند و بسیاری از این بازی های برگرفته از آداب و رسوم و فرهنگ قدیمی ایرانی هستند.
بازی جدید و فوق العاده زیبای «حسن کچل و راز سیب سرخ» یکی از دسته بازی هایی است که با آداب و رسوم فرهنگ ایرانی ساخته شده است.

 
 

 

 
 
هر چند این بازی گرافیک قابل مقایسه ای با بازی های امروزی و پر حجم ندارد اما به جرات می توان گفت جذابیتش برای ایرانیان بیشتر از آن بازی ها است. محیط بازی کاملا سازگار با فرهگ غنی و اصیل ایرانی است. در این بازی شما در نقش شخصیت مشهور و به یاد ماندنی بازی (حسن کچل) به ماجراجویی می پردازید.

 
 

 

 

 
 
همچنین در حین راه می توانید الماس ها و سیب های معمولی یا یخ زده و حتی کرمو را مشاهده کرده و آن ها را برداری

 
 


بازی ایرانی نبرد آذرخش برای رایانه + دانلود

 این روزها بازار بازی های داخلی که توسط بازی سازهای مستقل طراحی می شوند گرم استنبرد آذرخش یک بازی رالی ایرانی است که شما باید در آن به رقابت با خودرو های دیگر بپردازید و آن ها را از بین ببرید.

این بازی شما را به یک جنگ گروهی ماشین به ماشین دعوت می کند و از شما می خواهد تا تمام توان خود را برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید. ماشین های موجود در بازی ، دارای موشک ها و گلوله هایی هستند که بر روی هر کدام از ماشین ها نصب شده است و کاربر درحال بازی و در طول مراحل باید به سمت ماشین های دیگر حمله ور شود و با شلیک های پیاپی گلوله ها ، بتواند آن ها را نابود سازد و مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. گرافیک بازی هم در حد متوسط است, ولی برای یک بازی مستقل می توان گفت بد نیست و به علت رایگان بودن آن و حجم پایین بازی بهتر است که آن را دانلود کرده و استفاده کنید.

عکس هایی از نمایه بازی:

 


حجم بازی: 16.8 مگابایت





بازی آنلاین ناورد + ثبت نام رایگان

ناورد نام یک بازی آنلاین ایرانی است و همانگونه که از نامش بر می آید این بازی سراسر جدال و پیکار برای حفظ شرف و پرچم است.

بازی استراتژیک آنلاین ناورد با هدف رقابت با بهترین بازی های دنیا در این سبک و معرفی بازی استراتژیک آنلاین تاریخی با محتوی ایرانی برای ایرانیان ، و زنده کردن تاریخ و افسانه های باستان و توسعه فرهنگ تفریحات سالم و مفید در دنیای اینترنت ، طراحی و پیاده سازی شده است که تمام تاسیساتی که برای بازی کردن نیاز دارید، مرورگر و اینترنتی است که شما را به دنیای ناورد هدایت کند.


وقتی به دنیای ناورد قدم گذاشتید ، آنگاه شما وارد فصلی از تاریخ شده اید که شکست و پیروزی خود را ، خودتان رقم میزنید. شهرتان را میتوانید آباد و ساختمان های خود را بنا کنید و ارتشی از دلیر مردانی را هدایت کنید که بر قلمرو شما می افزایند و شعاع امپراطوری شما را گسترش می دهند. لیک دشمنان همواره در کمین فرصتی هستند تا شما را از پا درآورند و اینجاست که استراتژی و برنامه ریزی شما معنا می یابد و همواره این سوال را از خود بپرسید که آیا توانسته اید پادشاه لایقی برای مردان خود باشید؟



نحوه بازی کردن
ابتدا با مراجعه به سایت ناورد یک نام کاربری ایجاد کنید.


حال شما شهری را در اختیار دارید و باید با برنامه ریزی صحیح شروع به ساخت و ساز کنید.در این راه وزیر در کنار شما خواهد بود و توصیه های لازم را به شما خواهد کرد . بعد از انجام ماموریت های وزیر بی شک شما پادشاهی لایق برای شهرتان خواهید بود.



بازی آنلاین و رایگان جنگ خان ها نسخه 5.5 + لینک سایت

تجربه ی بازی آنلاین رایگان و استراتژی را در بازی جنگ خان ها داشته باشید.

جنگ خان ها با نگارش 5.5 در دنیای 20 آغاز شده است. با آغاز ورژن جدید همه چیز به شما بستگی دارد تا نژاد خود را به سوی پیروزی در نبردهای بی شمار روبرو هدایت نمایید!

ویژگی های نسخه جدید:

  • ساختار دنیای جدید، منابع مستقل روی نقشه، شوالیه در اردوگاه، گپ گروهی

 

  • تغییرات در درمانگاه، تغییرات در نژاد و یگان ها، ارتقای یگان ویژه و نجیب زادگان


به دنیای 20 وارد شده و از نبرد لذت ببرید! فرصت اولین نفر بودن برای آغاز بازی در جنگ خان ها 5.5 را از دست ندهید!






موضوع مطلب :

آیا می دانید کدام تمرینات و حرکات ورزشی در منزل بیشتر چربی و کالری می سوزانند؟ افرادی بسیاری هستند که تمام روز کار می کنند و زمانی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارند. بنابراین در اینجا چند فعالیت ورزشی را معرفی کرده ایم که سریعتر از تمرینات دیگر چربی و کالری می سوزانند.
آیا می دانید کدام تمرینات و حرکات ورزشی در منزل بیشتر چربی و کالری می سوزانند؟ افرادی بسیاری هستند که تمام روز کار می کنند و زمانی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارند. بنابراین در اینجا چند فعالیت ورزشی  را معرفی کرده ایم که سریعتر از تمرینات دیگر چربی و کالری می سوزانند.

 

اسکیت در 30 دقیقه 425 کالری می سوزاند

وقتی صحبت از چربی سوزی و کالری سوزی می شود، باید گفت اسکیت در فهرست ما رده اول را دارد. دلیل چربی سوزی زیاد اسکیت آن است که عضلات پاها و باسن را به اطراف حرکت می دهید. مرکز بدنتان برای آنکه تعادل تان حفظ شود، شدیداً درگیر می شود. همه اینها در حالی است که شما استرس زیادی روی زانوها و مفاصل دیگر وارد می آورید. سعی کنید با سرعت ثابت اسکیت کنید.  برای چربی سوزی بیشتریک دقیقه اسکیت سنگین انجام دهید و یک دقیقه اسکیت با سرعت متوسط انجام دهید.

 

دویدن در 30 دقیقه 374 کالری می سوزاند

شکل کلی بدن دوندگان باریک و متناسب است و دلیل هم دارد: عضلات اصلی برای دویدن از جمله پاها، باسن و مرکز بدن، مهمترین عضلات کالری و چربی سوزی در بدن هستند. برای آنکه بیشتر از آنها کار بکشید، دست هایتان را نزدیک به بدنتان نگه دارید و به جلو خم نشوید و پاهایتان را به زمین نزدیک نگه دارید. برای کاهش ضربه به پاها، روی بخش میانی پا فرود بیایید.
برای چربی سوزی بیشتر: در فواصل سریع و کند بدوید و مسیر شیبدار را برای دویدن انتخاب کنید.

 

طناب زدن در 30 دقیقه 340 کالری می سوزاند

این حرکت باید در صدر این فهرست قرار می گرفت. در هر صورت این حرکت یکی از روش های محبوب بوکسورهای حرفه ای برای تمرین است. برای آنکه در هر پرش بیشتر کالری بسوزانید، طنابی انتخاب کنید که دسته هایش وقتی وسط آن می ایستید تا زیر بغلتان برسد. به این نکات هم توجه کنید: کمی بین پاهایتان فاصله بدهید و سپس شروع به طناب زدن کنید. پرش هایتان به زمین نزدیک باشد. اگر طناب ندارید، می توانید بدون طناب ادای طناب زدن را دربیاورید. برای چربی سوزی بیشتر بطور مداوم سرعتتان (تند و کند طناب بزنید) و سبک تان (با یک پا و سپس دو پا) را تغییر دهید یا هنگام پیاده روی طناب بزنید.

 

هولاهوپ یا حلقه رنگی در 30 دقیقه 300 کالری می سوزاند

بیانسه برای کم کردن دور کمرش، هولاهوپ می زند. برای این کار یک حلقه رنگی برای بزرگسال (حلقه های بزرگسالان بزرگتر و سنگنی تر از حلقه های کودکان هستند) تهیه کنید. آن را دور کمرتان بچرخانید. برای شروع یک پایتان را جلوتر از دیگری بگذارید و وزنتان را به عقب و جلو بدهید. اگر در ابتدا زیاد موفق نبودید اشکالی ندارد. چون با این حال باز هم کالری زیادی می سوزانید و هر بار که موفق می شوید حلقه را بچرخانید کالری بیشتری می سوزد.

 

پیاده روی سنگین در 30 دقیقه 170 کالری می سوزاند

درست است؛ پیاده روی هم در این فهرست قرار دارد. البته دقت داشته باشید که پیاده روی تفریحی و گردشی تأثیری ندارد. شما باید با سرعتی پیاده روی کنید که نتوانید حرف بزنید. از تردمیل استفاده کنید. برای بکار گرفتن عضلات کالری سوزی بیشتر – پاها، باسن و تنه – گام های کوتاه و سریع بردارید و پشت تان را صاف نگه دارید و دست هایتان را عقب و جلو ببرید.
برای چربی سوزی بیشتر دو دقیقه تند پیاده روی کنید و یک دقیقه با سرعتی که می توانید راه بروید.

نکته کوهنوردی تمرینی نیست که بتوانید آن را در منزل انجام دهید. با این حال سعی کنید در روزهای تعطیل فرصتی برای کوهنوردی داشته باشید تا بدین ترتیب کالری های زیادی را بسوزانید و عضلات تنه، پاها ی خود را قوی کنید.




موضوع مطلب :

تاکنون هیچ دارویی برای مبارزه با خانواده کرونا ویروس ها که عامل شیوع بیماری های مهلک سارس و مرس یا کرونا هستند، کشف نشده بود اما به تازگی یک تیم بین المللی از دانشمندان ماده ای کشف کرده اند که می تواند با خانواده ویروسی کرونا مبارزه کند.

به نقل از دانا، شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از واحد مرکزی خبر، تاکنون هیچ دارویی برای مبارزه با خانواده کرونا ویروس ها که عامل شیوع بیماری های مهلک سارس و مرس یا کرونا هستند، کشف نشده بود اما به تازگی یک تیم بین المللی از دانشمندان ماده ای کشف کرده اند که می تواند با خانواده ویروسی کرونا مبارزه کند.


کروناویروس ها دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را در انسان ها درگیر می کند و عامل یک سوم سرما خوردگی های شایع هستند. یک گونه شدیدتر این ویروس که تصور می شود از «خفاش» ناشی شده باشد در سال 2002 اپیدمی جهانی سارس را موجب شد که حدود 800 نفر را به کام مرگ کشاند.

 

پزشکان تاکنون عوامل مختلفی را به عنوان منشا این بیماری مطرح کرده اند که میمون و شتر از جمله آنها هستند. سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome coronavirus) یک گونه جدید است که در سال 2012 در عربستان سعودی کشف شد و گمان می رود که از شتر نشات گرفته است.

 

این ویروس ها تاکنون 193 نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است و 636 مورد را آلوده کرده است. تا کنون هیچ درمانی برای مبارزه با این ویروس کشف نشده بود اما اکنون گروهی از دانشمندان به رهبری «ادوارد تریبالا» از دانشگاه گوتنبرگ در سوئد و «ولکر تیل» از دانشگاه برن در آلمان ماده ای به نام «K22» کشف کرده اند که به نظر می رسد توانایی این ویروس ها را برای گسترش در انسان ها مسدود می کند.

 

دانشمندان متوجه شدند که «K22» در مقابله با کرونا ویروس های بی ضرری که در انسان علائم سرماخوردگی ایجاد می کنند، موثر است. آزمایش های دیگر نشان داد «K22» در مبارزه با همه کرونا ویروس ها حتی، کرونا ویروس های عامل بیماری مهلک سارس و مرس نیز موثر است.

 

محققان در نشریه تخصصی «پولوس پاتوژنس» (PLOS Pathogens) اعلام کردند: «K22» تکثیر کرونا ویروس?ها را در سلول های پوششی دستگاه تنفسی انسان مهار می کند. به گفته آنها، تاثیر این ماده در مراحل اولیه تکثیر ویروس در سلول های میزبان انسان مشاهده می شود.

 

ویروس ها برای تولید مثل باید غشای سلول های انسانی جداگانه ای در اختیار بگیرند تا در آن نوعی پایه نگهدارنده درست کنند و ماشین تولید ویروس خود را در آن مستقر کنند و ماده «K22» این روند را غیر ممکن می کند.

 

این پژوهشگران اعلام کردند: نتایج این تحقیقات تایید می کند که استفاده از غشای سلول میزبان مرحله ای مهم در چرخه حیات کرونا ویروس ها است. تحقیقات آنها نشان می دهد این روند بسیار حساس است و می تواند تحت تاثیر داروهای ضد ویروس قرار گیرد. پژوهشگران تاکید کردند: اکنون کشف ماده «K22» و روش عملکرد آن تنها در مرحله آزمایشگاهی موفق بوده است.




موضوع مطلب :

صفحه اول روزنامه های سیاسی - اجتماعی کشور تا ساعاتی دیگر روی کیوسک مطبوعات عرضه خواهند شد که تصویر صفحه اول آنها در ذیل آمده است.
















































موضوع مطلب :

با روش جدید دانشمندان، گسست بین تحقیقات سلول‌های بنیادی و پزشکی احیا بسیار کمتر می‌شود.
 شیوه ابداعی دانشمندان، سلول‌های بنیادی که توانایی تبدیل به هر نوع بافتی دارند را تحریک می‌کند و این نخستین باری است که چنین گام اساسی در آزمایشگاه عملی شده است.

 

محققان دانشگاه ایلینوی با همکاری آرش تاجیک، محقق ایرانی این دانشگاه و نیز دانشمندانی از دو دانشگاه نوتردام و علم و فناوری هواژونگ چین این موفقیت بزرگ را صورت داده‌اند.

 

نینگ وانگ، رهبر ارشد این مطالعه گفت: برای این که جنینی شکل گیرد، باید یک سلول منفرد، خود را برای تبدیل به سلول‌های دیگر سازماندهی کند؛ اما تا پیش از این چنین پدیده‌ای در میکرومحیط آزمایشگاهی به خوبی درک نشده بود.

 

وی گفت: ما به دنبال کشف این موضوع بودیم که سلول‌های بنیادی چگونه به شکل ساختارها و اندام‌های سازمان یافته رشد می‌کنند.

 

در طول رشد جنینی، تمامی بافت‌ها و اندام‌های متخصص بدن از توپ کوچکی از سلول‌های بنیادی شکل می‌گیرند. نخست، توپی از این سلول‌های عمومی به سه خط سلولی مختلف به نام «لایه‌های زایشی» تقسیم و این لایه‌ها به سیستم‌های مختلف بدن تبدیل می‌شوند.

 

این مهم تا پیش از این از چشم دانشمندان در آزمایشگاه می‌گریخت و تاکنون هیچ کس قادر به القای سلول‌های بنیادی برای شکل‌دادن سه لایه مجزای مزبور در ترتیب درست نشده بود. این عدم‌توانایی در کارکرد سلول‌های بنیادی در پزشکی احیا مشکل ایجاد کرده بود؛ زیرا محققان پیش از بازخلق چنین فرآیندی، به درک چگونگی رشدکردن بافت‌ها نیاز دارند.

 

تیم ونگ با همکاری آرش تاجیک، نشان داد نه تنها امکان شکل‌گیری این سه لایه مجزا از سلول‌های بنیادی جنین موش وجود دارد بلکه دستیابی به چنین تقسیمی نیازمند ترکیب دقیق زمان‌بندی صحیح، مولفه‌های شیمیایی و محیط مکانیکی است.

 

تیم علمی از خطوط سلولی استفاده کرد که وقتی به بخشی از لایه جرم تبدیل می‌شوند، در رنگ‌های مختلف می‌درخشند و این امر به محققان امکان نظارت پویا بر این فرآیند را داد.

 

دانشمندان در تلاش برای بازخلق ویژگی‌های رحم، سلول‌های بنیادی را در ماتریکس ژل بسیار نرمی قرار دادند. آن‌ها دریافتند نیروهای مکانیکی چندگانه در چگونگی متفاوت‌شدن و سازماندهی‌کردن سلول‌های بنیادی ایفای نقش کردند.

 

با سازگارکردن محیط مکانیکی، محققان مشاهده کردند که چه نیروهایی بر سلول‌های در حال رشد اثر گذاشتند؛ آن‌ها همچنین به تماشای ترکیب خاصی نشستند که این سه لایه را تشکیل دادند.

 

دانشمندان همچنین دریافتند می‌توانند رشد لایه‌ را با تغییردادن مکانیک آن هدایت و حتی محیطی خلق کنند که موجب شکل‌گیری لایه‌های زایشی به شیوه معکوس شود.

 

هم‌اکنون، تیم وانگ در حال ارتقای روشی برای کارآیی بیشتر رویکردشان هستند و امیدوارند دیگر محققان بتوانند از این شیوه برای ارتباط بین سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت استفاده کنند.

 

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Nature Communications منتشر شده است.




موضوع مطلب :

<      1   2   3   4   5   >>   >